5 întrebări despre 🍣 sushi: Dăunător sau nu?

Întrebarea 1. Se spune că peștele conține mult mercur. Deci, consumul de sushi este periculos?

Mercurul se găsește de fapt în unele tipuri de pești – inclusiv somonul și tonul, care sunt folosite în sushi și rulouri. Cu toate acestea, a spune că există o cantitate mare de pește într-o porție de sushi ar fi o exagerare clară. Acest fel de mâncare este în cea mai mare parte constituit din orez, legume, alge. Și chiar dacă mâncați sushi în fiecare zi, nu veți mânca mai mult de 150 de grame de pește pe săptămână. Între timp, limita superioară pentru consumul de pește gras este de aproximativ 600 de grame pe săptămână. Pentru fete, femei însărcinate și care alăptează limita este jumătate din această cantitate.

Întrebarea 2. Sushi poate fi considerat un aliment dietetic?

În comparație cu ceea ce mâncăm de obicei la prânz, putem considera că este adevărat. Porția medie de rulouri conține aproximativ 350 de Kcal, iar conținutul de grăsimi este destul de redus – 3,6 g. Vă rugăm să rețineți: doar 2 g sunt așa-numitele grăsimi saturate, care provoacă colesterol ridicat. Pentru comparație, există aproximativ 15 grame de astfel de grăsimi într-un hamburger obișnuit.

Întrebarea 3. Care este partea negativă în consumul de sushi?

Singurul ingredient periculos din acest fel de mâncare este sarea. Mulți oameni cred că sosul de soia este un înlocțiitor aproape sănătos pentru „moartea albă”. Nu este adevarat. 2-3 lingurițe de sos pot conține până la 1 gr. de sare (doza zilnică pentru un adult nu depășește 6 gr.), deci este mai bine să nu abuzați de acest produs. Dacă doriți ceva picant, încercați să îl înlocuiți cu ghimbir sau muștar wasabi.

Există, de asemenea, o legendă conform căreia împreună cu sushi poți mânca o porție de paraziți, care apoi se reproduc în intestin și chiar în creier. Ei bine, paraziții trăiesc în pești, dar mor deja la temperaturi sub -4 °C. Deci, dacă ingredientele rulourilor dvs. nu sunt pescuite din râu chiar în fața dvs., nu aveți de ce să vă faceți griji.

Întrebarea 4. Orezul face parte din categoria cerealelor. Deci poți să te îngrași de la sushi?

Teoretic, puteți obține grăsime din orice – dacă să consumați în cantități mari. În ceea ce privește orezul, într-adevăr nu este un produs cu conținut scăzut de calorii, mai și conține o mulțime de carbohidrați.

Dar, în același timp, în același sushi există oțet, care previne absorbția carbohidraților, și condimente, care vă accelerează temporar metabolismul. Luați în considerare aceste efecte care se contrabalansează reciproc.

Întrebarea 5. Sushi și sashimi sunt la fel de sănătoși?

Nu. Sashimi este de fapt file de pește feliat. În care, pe de o parte, există o mulțime de proteine ​​și acizi grași, iar pe de altă parte – din nou, poate exista mercur. Așa că fii atent. Un sashimi conține jumătate din aportul săptămânal de mercur.