Ghimbirul marinat – Acasă preparat

Ghimbirul marinat este anume acel fel de mâncare ce nu este destinat pentru fiecare. Majoritatea oamenilor sunt de părerea că gustul acestuia este picant deși prea aspru, anume din acest motiv, nu toți sunt gata să-l consume în mod regulat. Japonezii însă, se numără printre amatorii fideli a ghimbirului marinat și afirmă că pentru a face cunoștință cu această bucată, este cazul să atrageți atenția la gustul ce persistă după ce ați testat prima bucățică și să vă delectați cu gustul iute a acestor petale de culoare roză. E destul măcar odată să resimțiți mireasma acestora, pentru a rămâne îndrăgostit de ele pe viață.

Ghimbir marinat – acasă preparat

Ghimbirul marinat se prepară din rădăcina ce poartă același nume. Rădăcina este compusă din ”noduri” cu mici ramuri ce persistă prin părți. Ghimbirul marinat poate fi servit sub forma unor petale subțiri de culoare roză și poate fi adăugat la o varietate întreagă de bucate, în special la cele ce sunt servite de către locuitorii Asiei. Japonezii sunt siguri că rădăcina de ghimbir conține o serie întreagă de caracteristici benefice și îi atribuie un statut special în tratarea diferitor maladii.

Pentru cei care consideră că ghimbirul este o mirodenie destinată bucatelor pur asiatice – greșesc amarnic. Strămoșii noștri foloseau pe larg această rădăcină la prepararea recetelor sale. Ceaiul din ghimbir, spre exemplu era destul de popular în Rusia. Iar unele dulciuri tradiționale, își datorează existența anume ghimbirului. Turta dulce – această însăși la gust este una destul de picantă, acest gust specific tartei este conferit de ghimbir. 

Ei bine, părerea noastră referitor la această rădăcină se formează de sinestătător, la moment noi vă propunem o analiză a avantajelor și a dezavantajelor a ghimbirului marinat.

Care totuși sunt avantajele ghimbirului?

Rădăcina ghimbirului conține o serie întreagă de microelemente benefice, a uleiurilor speciale, a aminoacizilor și a vitaminelor grupei A, B și C, fapt ce este cu siguranță foarte și foarte plauzibil. Acest set de vitamine nu dispare chiar și la prepararea termică sau la adăugarea zahărului. Procesul de marinare la fel nu influențează caracteristicile sale benefice.

În bucătăria japoneză în componența mai multor bucate sunt incluse fructele de mare ce sunt în stare crudă. Ei bine, în peștele crud, la sigur putem găsi tot soiul de surprize. Și aici ghimbirului marinat i se atribuie un rol de protector al organismului. Acesta nu permite bacteriilor patogene să pătrundă în organism. Și anume din acest motiv ghimbirul este foarte îndrăgit de amatorii bucatelor asiatice. Aici, lista avantajelor nu se termină.

Ghimbirul are un impact pozitiv asupra întregului sistem digestiv, acesta stimulează digestia la nivel de stomac și ajută intestinul gros să ”lucreze” și mai efectiv. La fel ghimbirul diminuează inflamațiile la nivel bucal și la sigur împrospătează respirația.

Oare merită să menționăm că ghimbirul marinat oferă un grad sporit de tonifiere și are un impact pozitiv la nivel de creier și ajută să mențină mușchii în formă? Acesta revigorează, diminuează durerile de cap și oferă energie. Ghimbirul marinat este recomandat atât lucrătorilor ce activează în domeniul ce presupune implicarea abilităților mintale, cât și celor care depun zilnic efort fizic.

Inima și capilarele la fel obțin avantaje în urma consumului a acestei rădăcini sub orice formă. Ghimbirul elimină colesterolul și creează impedimente la formarea chegurilor de sânge. Ghimbirul conține un grad sporit de magneziu și potasiu, prin intermediul acestor elemente pereții vaselor sangvine se întăresc și îmbunătățesc funcționarea miocardului.

Consumul ghimbirului este benefic atât pentru femei, cât și pentru bărbați, în special celor care planifică conceperea copiilor. Acesta luptă eficient cu stresul și chiar ajută la combaterea bronșitei cronice și a astmei. 

Cine trebuie să se abțină de la consumul ghimbirului?

În pofida faptului că lista caracteristicilor a ghimbirului este destul de impunătoare, această rădăcină nu trebuie să fie consumată în exces și presupune și o listă de contraindicații.

Ulcerul la stomac și la nivel de intestine, ciroza, atacul de cord și atacul cerebral, tensiunea ridicată aceste maladii sunt incompatibile cu consumul de ghimbir. Situația este similară și cu femeile însărcinate. Copiilor mai mici de trei ani, ghimbirul este categoric contraindicat spre consum, căci stomacurile copiilor încă nu sunt capabile să digere o astfel de gustare.

Modul de marinare a ghimbirului ce poate fi aplicat chiar de acasă

E cu mult mai simplu să vizitați magazinul, să procurați ghimbirul în marinada potrivită și să-l consumați în cantități limitate. Însă, acesta poate fi preparat și de acasă. Procesul de preparare este destul de simplu. În special e destul de ușor să găsești o recetă potrivită de marinare a ghimbirului.

Ingredientele necesare:

300-400 grame de ghimbir proaspăt;

o lingură mică de sare

zahăr – o lingură și jumătate;

oțet de orez – nu mai mult de 100 ml

Curățim ghimbirul de coajă cu ajutorul cuțitului și feliem ghimbirul pe cât se poate de subțire. Pe cât acestea sunt mai subțiri, pe atât se primesc mai delicioase.

Plasăm toate feliile într-o tavă specială, adăugăm sarea și amestecăm. Lăsăm ghimbirul și sarea să interacționeze timp de o oră. Între timp, preparăm marinada. Turnăm oțetul într-un castron special, adugăm zahărul și treptat încălzim totul la foc. Amestecați conținutul castronului fără pauze.

Odată ce marinada a început să fiarbă, o lăsăm de o parte, debarasăm ghimbirul de apa acumulată și îl plasăm într-un vas, preferabil din sticlă sau din ceramică, acoperim cu un capac ce trebuie să se închidă bine.

Vărsăm marinada peste ghimbir și lăsăm vasul pe masă. După ce ghimbirul în vas va răci, după un interval de timp anumit, puteți să-l plasați pe raftul frigiderului. 

Culoarea roză a ghimbirului marinat apare după o perioadă. Pentru ca această culoare să fie și mai intensă puteți adăuga în vas câteva felii de sfeclă sau sucul acesteia. În acest caz ghimbirul va obține o culoare stridentă. E cert faptul că aceste manipulații nu oferă rădăcinii nici un avantaj, însă nu diminuează și din avantaje.

Aceasta nu este unica recetă a ghimbirului marinat. Recete sunt multe însă tehnologia nu diferă în mod esențial. Conform unelor recete, nu e de ajuns să adăugați oțetul cu zahăr abia scos de pe foc ci să lăsați totul să fiarbă timp de 30 de minute. 

Nu are importanță pentru ce metodă ați optat, cert e faptul că peste 8 ore, ghimbirul va fi gata de consum. Acesta poate fi păstrat în frigider pe o perioadă îndelungată de timp – începând cu 4 luni și mai mult. Astfel, marinează-l acasă, cât nu te lasă inspirația.

Ține cont de limite

Ghimbirul marinat poate fi consumat în cantități mici. 100 grame pe zi este suficient pentru a obține doza zilnică de calciu, fosfor, magneziu și fier. Ce ține de calorii, 100 grame se echivalează cu 51 de calorii. Pentru un om matur, această cantitate este tocmai potrivită. Poate fi consumat de sinestătător sau adăugat la bucate cu carne sau pește – totul potrivit preferințelor dvs.